Школа № 15 міста Хмельницького
  • Головна


Календар

Календар свят України. Граматика української мови

Опитування

Ваші бали за три ЗНО?

Останні новини:

    Вражень та радощів на секунди, а ось шкоди природі, на тривалий період! Сьогодні поговоримо про феєрверки та інші піротехнічні засоби, якими ми захоплюємось у свята. 🎆
    Повномасштабне вторгнення змусило нас переглянути ставлення до них. Але це більше про безпеку в умовах війни, аніж про екологічний аспект. Тож про іншу сторону теж треба подумати.
    ☝🏻Адже низка таких засобів містять в собі частки металів, сполуки калію, алюмінію та перхлорати, які ЗАВДАЮТЬ НЕПОПРАВНОЇ ШКОДИ природі й людям. Залишки незгорілого палива та барвники з феєрверків забруднюють повітря, а змиваючись дощем, значна їх частина опиняється в озерах, річках та підземних водах. Це змінює клімат і має негативний вплив на наше здоров’я.
    🧨Більше того, феєрверки ЗДАТНІ ТРАВМУВАТИ ФІЗИЧНО. В період зимових свят маємо збільшення частоти звернень до медзакладів з серйозними травмами від піротехнічних засобів. Так, за даними Американської комісії з безпеки споживачів 57% травм від феєрверків — опіки. Найбільше страждають руки і пальці (30%), ноги (23%), обличчя (16%).
    😱Окрім цього, феєрверки МОЖУТЬ ТРАВМУВАТИ ПСИХОЛОГІЧНО. Наразі, в кожного українця гучний звук, який нагадує вибух може викликати паніку, спровокувати погане самопочуття та виникнення цілого спектра негативних емоцій.
    🐾ШКОДИТЬ піротехніка й ТВАРИНАМ. Вони лякаються гучних звуків або ж травмуються.
    💰Такі засоби КОШТУЮТЬ ДОРОГО, а їх підривання стає не дуже хорошим прикладом для дітей. Дітвора згодом може спробувати повторити викрутаси дорослих, травмувавшись особисто та завдавши шкоди іншим.
    ☝🏻Тож, краще отримувати враження та приємні емоції за новорічним столом поряд з рідними, спокійно, затишно й безпечно для вас та довкілля!
     
    Дружня спільнота нашого навчального закладу  завжди долучається до благодійних акцій та зборів.
    От і сьогодні ми зібралися разом, щоб відправити мужнім захисникам дрони з мріями українських дітей!!! А кошти, на які придбані ''пташки'', було зібрано під час благодійного ярмарку, який став традиційним у ліцеї. Обереги, малюнки , листи і звичайно смаколики і багато інших необхідних нашим захисникам речей було зібрано дбайливими руками юних волонтерів!!! І кожна діяльність супроводжується вірою у перемогу ЗСУ і в майбутнє України 🇺🇦 На крилах дронів полетять найщиріші побажання та слова підтримки. Нехай вони додадуть воїнам сили та допоможуть швидше повернутися до рідного дому 💙💛СУ #РазомДоПеремоги
     

     
    Тиждень образотворчого і трудового навчання - це було щось неймовірне!!! Адже всі діти полюбляють творчість, експериментувати з фарбами і малювати🫶🤗 Цікаві майстер-класи та креативні розробки створи справжні шедеври дитячої творчості 🖼️
    Надихаємося від видатних митців, вивчаючи їх творчість тому показовою стала виставка, створена ученицями ліцею присвячена діяльності відомої української художниці - Марії Приймаченко🇺🇦
    Дякуємо всім учасникам за яскраві враження та натхнення на нові роботи!!! З Україною 💙💛

     
    Рухаємося до перемоги.🇺🇦 З 09 по 12 грудня ❄️ у ліцеї відбулося багато різноманітних заходів, які спонукали до занять спортом та рухливої активності і формування здорового способу життя!!! Волейбол, стрітбол, #день_халахупа_волана_скакалки - це далеко не весь перелік улюблених спортивних розваг ліцеїстів🏸🏐🤸‍♀️ ⛹️ Всі охочі мали можливість позмагатися у вправності та швидкості та відчути радість перемоги🏆
    З Україною 💙💛
     
    і активно відбувся у ліцеї ''Тиждень предметів художньо-естетичного циклу '' Активну участь взяли вчителі трудового навчання.
    Діти з великим задоволенням опановували нові навички та творили своїми руками унікальні роботи.
    На уроках трудового навчання та у позаурочний час учні виготовляли різні поробки, демонструючи майстерню справжніх талантів!!!
    Були запрошені фахівці, під керівництвом методиста ХПТДЮ Потапової Л.С. ліцеїсти виготовляли ''Різдвяного Ангела ''
    Вчителі Оксана Франчук та Євгена Чорна організували квест-майстерності "Вмієш сам - навчи іншого''. Вчитель Ключник А. провів майстер-клас з формування екологічної культури по виготовленню еко-ялинки та новорічних прикрас.
    А вчителька Поліщук В.О. провела майстер-клас з молодшими школярами, де діти виготовляли новорічну сніжинку!!!
    Тиждень майстерності та творчості, цікавих проектів та обміну досвідом . Дякуємо ЗСУ за можливість навчатися та розвиватися🇺🇦
    З Україною 💙💛
     

     
RSS

Офтальмологи радять

Поради для батьків та дітей з порушеннями зору

Вправи для зорової гімнастики

 

Поради батькам дітей з порушенням зору

        Кожного року в навчальні  заклади вступають діти, що мають різноманітні клінічні форми порушення зору, які обумовлюють різноманітність вторинних порушень в психічному, фізичному розвитку дітей, у  формуванні орієнтації в просторі, координації рухів і т.д. При цьому, бідність зорової інформації нерідко негативно впливає і на інтелектуальний розвиток дитини.

Комплексне лікування порушень зору передбачає різні способи офтальмологічного й корекційного впливу в сполученні із загально зміцнювальними заходами й лікуванням супутніх захворювань.

       Найбільш сприятливим оптичним корекційним засобом є окуляри. Окуляри поліпшують зір, створюють нормальні умови для розвитку й роботи очей. Вони ліквідують невідповідності в акомодації й конвергенції, що супроводжують далекозорість і короткозорість, сприяють розвитку бінокулярного зору.

       Дуже важливо, щоб окуляри були правильно вдягнені, оправа добре підібрана до особи, відстань між центрами лінз дорівнювало відстані між зіницями дитини. Недбало вдягнені окуляри не роблять потрібної дії, як, втім, і нерегулярне користування ними. Скло окулярів варто періодично змінювати, тому що з віком заломлююча сила ока також змінюється. До зручних, точно підібраних окулярів діти звикають швидко й не відмовляються їх носити. Строк користування окулярами визначається лікарем-окулістом. Гострота зору дитини може змінюватись в залежності від віку.

       Виховання і навчання  дітей з порушеннями зору  має здійснюватись обов’язково з урахуванням їх можливостей. При знижених зорових функціях відмічається підвищена втомлюваність дітей, знижується їх працездатність.

Необхідно слідкувати за відповідністю меблів до росту дітей, за дотриманням правильної посадки при виконанні зорових робіт (читання, малювання и т.д.),   за правильним використанням засобів індивідуальної оптичної корекції  та інших оптичних засобів.

       Перегляд телевізійних передач і робота з комп’ютером передбачають дотримання певних  рекомендацій і вимог.

Не можна дивитись телевізор у повній темряві, тому що при слабкому освітленні погано розрізнюють  кольори, а різкий контраст між яскравим екраном і неосвітленим приміщенням несприятливий для зору. Тому в приміщенні, де стоїть телевізор, має бути ввімкнене неяскраве світло  (позаду або збоку від глядача).  Мінімальна відстань від екрана до очей глядача має складати не менше 5-7 діагональних розмірів екрана.

       Молодшим школярам можна дозволити безперервно дивитися цікаві для них передачі тривалістю до 10-15 хвилин. Крім того, для дітей молодшого віку рекомендується обмежити телевізійні сеанси до одного-двох разів на тиждень.

        Не забувайте про правильну організацію режиму занять та відпочинку.

        Важливо так продумати режим дня дитини, щоб попередити зорове стомлення.

Під час занять слідкуйте, щоб світло падало з лівої сторони. Шкідливо, якщо світло направлене в обличчя та засліплює очі.

Недостатнє освітлення також шкодить: дуже напружується зір, швидко втомлюються очі, різко знижується працездатність. Заняття при недостатньому освітленні викликає різке зниження гостроти зору головний біль. Вдома краще всього виконувати завдання при світлі настільної лампи, покритою зеленим абажуром або матовим.

        Для охорони зору необхідно робити перерви в зоровій роботі (читанні, письмі, розгляданні ілюстрацій) через кожні 10-15 хвилин. Під час перерви треба робити      соляризацію, пальмінг, дивитися вдаль, рухатися на свіжому повітрі. Під час заняття слідкувати, щоб підручник, зошит були на відстані 30-35 см. від очей.

        Оскільки рух очей – це перша умова для доброго зору, потрібно спонукати дитину розглядати, розрізняти на вигляд, концентрувати зір на великому-маленькому, близькому-далекому.

       Іграшки та дидактичні ігри повинні бути виготовлені з нетоксичного матеріалу. Дуже бажано, щоби м’які іграшки-звірята мали природні форми і кольори, тоді у дитини формується правильне уявлення про довкілля. Дерев’яні іграшки, виготовлені за популярними методиками Монтессорі та Нікітіних, є корисними і приносять справжнє задоволення для дітей. Вони розроблені з урахуванням вікового розвитку дітей, забезпечують всебічний розвиток і покращення зору.

       Дуже корисними є прогулянки, коли дитина збирає різні природні матеріали (камінці, каштани, листя), розглядає птахів, звірят. А саме спостереження за природою у різні пори – це хороше тренування, активізація дитини до споглядання.

        У домашніх умовах дитина активізує (і відповідно розвиває) зір у грі з дрібними предметами: ґудзиками, намистинками, прищіпками, насінням, крупами, які можна сортувати в окремі посудини. 

 

 Вправи, легкі для виконання в домашніх умовах,

корисні для здорових дітей і необхідні для дітей з порушеннями зору

         Рух очей забезпечує нормальний розвиток і роботу очей. Рухи очей поділяються на довільні (під час переведення погляду з однієї точки на іншу) і мимовільні (здійснюються автоматично, мають дуже маленьку амплітуду, не помітну під час зовнішнього огляду ока). Ось кілька вправ для нормалізації рухів очей за Вільямом Бейтсом, американським лікарем-тифлопедагогом.


Вправа 1. Запропонуйте дитині подивитися вправо, потім вліво, кожного разу повертаючи голову в тому ж напрямку, що й очі (але в жодному разі не навпаки)


Вправа 2. Нехай дитина спробує розгойдувати тіло, голову та очі подібно до маятника. Очі при цьому мають бути закритими, а очні яблука рухатися разом з головою.


Вправа 3. Навчіть дитину наслідувати ходу слона: повільно робити кроки всім тілом, повертаючи при цьому й голову відповідно вліво і вправо, поперемінно за кожним кроком.


Вправи для розслаблення всього тіла, включно з очима, а саме – великі повороти.

Вправа 1. Поставте дитину обличчям до вікна, ноги на ширину плечей. Руки мають вільно звисати. Нехай вона правно поверне тулуб до лівої стіни, щоб лінія плечей була паралельною до стіни. Для пошершення виконання вправи можна дозволити дитині відривати п’яту від підлоги. Голова, плечі та очі мають під час повороту рухатися разом. Очі розслаблені, не розглядають жодних предметів, щоб очні м’язи не працювали. Дихання – у зручному ритмі. На початку вправи можна чергувати повороти: 4 з відкритими очима, потім 4 – з закритими. До кожного повороту переходити поступово лише з відкритими очима.


Вправа 2. «Ведмедик хитається». Дитина має стояти розслаблено і переступати з однієї ноги на іншу, відриваючи п’яти від підлоги і злегка хитаючись, як це роблять ведмеді в зоопарку. Дивитися потрібно в напрямку носика, не зупиняючись поглядом на жодному з предметів, які потрапляють у поле зору. Під кінець кожного хитання можна м’яко моргати.

Наступний етап – виконання малих поворотів (коротких похитувань), призначених для розслаблення очних м’язів, м’язів шиї, для пошіплення кровообігу і збільшення притоку крові до очей.


Вправа 3. «Повороти пальців». Дитина має поставити вказівний палець однієї з рук перед носом. М’яко повертаючи голову з одного боку в інший, намагатися дивитися не на палець, а повз нього. Буде здаватися, що пальчик рухається. Це відчуття посилиться, якщо повороти робити із закритими очима, щоб кінчик носа щоразу торкався пальця. Якщо дитині не вдається досягти ілюзії руху пальця, тоді нехай вона піднесе до носа долоню з широко розтуленими пальцями. Повертаючи голову, нехай дивиться крізь них, уявляючи, що перед нею парканчик. Пальці мають неначе пропливати перед нею. Чергуйте 3 повороти із закритими очима, 3 – з відкритими. Таких поворотів слід виконати 10-15, із рівним диханням.


Вправа 4. Розмістіть вказівний палець однієї з рук дитини на відстані 15 см від правого ока. Нехай вона трошки повертає голову з боку в бік, дивлячись перед собою. Має здаватисЯ, що палець рухається. Ця вправа легша за попередню і дає змогу швидше досягти ілюзії рухів пальця.

Вправи на кліпання корисні як для розвитку нормального зору, так і при всіх видах порушень зору.


Вправа 5. Кліпання. Це рефлекторні рухи повік людини. Кліпати у вправі потрібно якомога частіше. Проведіть з дитиною такі ігри:

  • ви і дитина маєте закрити долонею праве око, а лівим безперервно кліпати. Потім навпаки;
  • нехай дитина подивиться в дзеркало на своє праве очко і кліпне лівим оком. Потім подивиться на ліве око, а кліпне правим;
  • перекидаючи з руки в руку м’ячик, потрібно кліпати при кожному торканні його руками;
  • під час повільної прогулянки дитина на кожний зроблений крок кліпає очима, щоб здавалося, ніби земля рухається їй назустріч;
  • по черзі з дитиною невисоко підкидайте догори м’ячик, стежачи за ним поглядом, переміщуючи голову за рухом очей;
  • рахуйте разом з дитиною з нерегулярними інтервалами і кліпайте на кожний рахунок;
  • кліпайте на кожний вдих і видих тощо.

Вправа 6. Для посилення кровообігу в очах корисно полоскати закриті очка дитини по черзі теплою і холодною водою; занурити обличчя у воду, відкрити очка і покліпати ними вгору-вниз, направо-наліво, по колу. Воду краще використовувати кип’ячену. Візьміть широку мисочку, наповніть її охолодженою кип’яченою водою, піднесіть до очей. Нехай дитина спробує опустити в неї око, щоб воно занурилося у воду, і часто помограє ним у воді.

Як говорить народна мудрість: «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути», і це буде можливим тоді, коли у вашої дитини нормально розвиватиметься зір.

 

Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо: зареєструватися або ввести логін та пароль.

Додавання коментаря

Ім'я:*
E-Mail:
Коментар:
Запитання:
Яке місто є столицею Хмельницької області
Ответ:*