Школа № 15 міста Хмельницького
  • Головна


Календар

Календар свят України. Граматика української мови

Опитування

Ваші бали за три ЗНО?

Останні новини:

RSS
Ліцей №15 » Інклюзивна освіта » Поради дефектологів
  • Оціни:


Все пізнається у порівнянні. Виховуючи своїх дітей, ми, звісно, порівнюємо їх з ровесниками, зі старшими чи молодшими братами і сестрами, з собою в їх віці. І часто не задоволені їх успіхами. «Я в 6 років вже читала книги!», «Твій старший брат сам ремонтував свої іграшки», «Он Петрик не боїться з'їхати з гірки»… Ми самі не помічаємо, скільки прикрості завдаємо і собі, і дитині такими порівняннями. Зараз світ стає не тільки більш толерантним до людей з особливими потребами. Люди починають все більше розуміти, що всі люди різні, мають різні хисти, схильності та риси характеру.

Доктор Говард Ерл Ґарднер — американський педагог, професор когнітивної психології та педагогіки, розробив теорію множинного інтелекту, стверджуючи, що люди мають різні типи розумових здібностей. Згідно вченому існує 9 видів інтелекту:

  1. Лінгвістичний інтелект

Лінгвістичний інтелект відображає здатність читати, писати, розповідати історії і вивчати мови, граматику і синтаксис.

  1. Логіко-математичний інтелект

Ці люди відчувають себе, як риба у воді, маючи справу з цифрами, логікою, міркуваннями й абстракціями.

  1. Музичний інтелект

Ті, у кого сильній музичний інтелект, сприйнятливі до звуків, тональностей, ритмів, вони легко запам’ятовують і відтворюють мелодію і ритм.

  1. Просторовий інтелект

Люди з розвиненим просторовим інтелектом легко уявляють і розуміють візуально-просторовий світ. Вони добре орієнтуються, відчувають напрямок, мають хорошу зорово-моторну координацію і зорову пам’ять.

  1. Тілесно-кінестетичний інтелект

 У людей з тілесно-кинестетичним інтелектом добре розвинена моторика. До них відносяться люди таких професій як спортсмени, будівельники, актори, хірурги та інші.

  1. Міжособистісний інтелект

Носії міжособистісного інтелекту вміють добре організовувати людей, розуміють настрій і мотивацію інших. Вони ефективно спілкуються і керують, вміють викликати довіру, слухати співбесідника, знаходять підхід до кожного.

  1. Внутрішньо-особистісний інтелект

Це здатність усвідомлювати свої емоції, цілі і мотиви, вона властива письменникам, філософам, психологам та теологами.

  1. Натуралістичний інтелект

Люди з натуралістичним інтелектом сприйнятливі до природи і можуть легко впізнавати і класифікувати різні види рослин і тварин.

  1. Екзистенційний інтелект

Духовний або екзистенціальний інтелект охоплює всі функції мозку. Люди з такими здібностями цікавлять «вічні» питання, питання життя і смерті і те, що лежить за межами суб'єктивної точки зору.

 

Отже, слід лише уважно придивитись до своєї дитини, і ви обов’язково побачите, що вона є талановитою особистістю. Звісно, ми хочемо, щоб нашим синам і дочкам все вдавалося, і є способи розвитку кожного виду інтелекту. Але все одно – кожному своє. Не розуміє математики, проте має мільйон друзів. Не може залізти на драбинку, проте вигадує казки. Погано читає, проте знає все про тваринок і обожнює доглядати за рослинами… Чарівне слово ПРОТЕ. Як не слід вимагати від риби співу, а від солов’я плавання, так не слід вимагати від дитини успіхів у не властивій їй галузі. На світі для кожного є місце і справа для душі.

                                                                                                                                                      Веляник Н.С.

                                                                                                                        (Використано матеріал з InfoNIAC)

Переглядів: 122
  • Оціни:

Поради для батьків майбутніх першокласників

 

  

 

Переглядів: 589
  • Оціни:

Памятки для батьків: на що мають право батьки

 

Переглядів: 847
  • Оціни:

Поради для батьків та дітей з порушеннями зору

Вправи для зорової гімнастики

Переглядів: 710
  • Оціни:

Поради для батьків дітей з особливими освітніми потребами

Переглядів: 976
  • Оціни:

Як працювати з дітьми з інвалідністю, щоб не вирізняти їх у колективі? Чи доречно застосовувати однакові методи для класу, де є різні діти? Чому важливо часто звертатися до дитини на ім’я?

Переглядів: 960