Школа № 15 міста Хмельницького
  • Головна


Календар

Календар свят України. Граматика української мови

Опитування

Ваші бали за три ЗНО?

Популярне

Останні новини:

    Комунальний заклад загальної середньої освіти "Ліцей № 15 імені Олександра
    Співачука Хмельницької міської ради"
    Н А К А З
    Про зарахування дітей
    до закладу загальної середньої освіти
    Відповідно до частини другої ст. 9 Закону України «Про повну загальну
    середню освіту», наказу МОН України від 16.04.2018р. №367 «Про затвердження
    Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та
    комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти» та на
    підставі заяв батьків, медичних карток, копій свідоцтва про народження дітей.
    НАКАЗУЮ:
    1. Зарахувати до складу учнів 1-го класу:
    Бугира Назарій Вадимович
    Дудка Леонід Андрійович
    Кудельський Давід Віталійович
    Муляр Валерія Денисівна
    Редько Дмитро Юрійович
    Павлюк Емілія Вадимівна
    Кучмій Олександра Олександрівна
    Атаманюк Соломія Володимирівна
    Гнап Аріна Володимирівна
    Матвєєва Анна Артемівна
    Рудий Богдан Дмитрович
    Ковбасюк Максим Миколайович
    Савицька Віта Віталіївна
    Матвійчук Катерина Миколаївна
    Рибчинський Орест Олексійович
    Жовнір Поліна Артурівна
    Стойко Софія Вікторівна
    БУТЕНКО НІКІТА ОЛЕКСАНДРОВИЧ
    Побережна Єва Сергіївна
    Омельченко Єва Богданівна
    Чорна Уляна Олегівна
    Муравицький Макар Антонович
    Рудик Олександра Олександрівна
    Кравчук Макар Максимович
    Мацідон Альона Олексіївна
    Флис В'ячеслав Васильович
    Маліновська Єва Олександрівна
    Козяр-Бакін Роман Валерійович
    Лабога Марк Андрійович
    Бортюк Орест
    Макарчук Мирослав Максимович
    Паламарчук Дмитро Андрійович
    Томусяк Діана Єгорівна
    Лялюк Злата Ігорівна
    Приходько Віра Олександрівна
    Якимишен Матвій Віталійович
    Греснюк Арсеній Олександрович
    Хоптяний Артем Олександрович
    Бирка Ілля Олексанрович
    Гринчук Аріна Олександрівна
    Заворотна Вероніка Сергіївна
    Гречаник Софія Вадимівна
    Рудківський Матвій Олександрович
    Харченко Дарина Олегівна
    Ковальчук Мілана Вадимівна
    Марценюк Артем Вадимович
    Телемонюк Анна Сергіївна
    Радецький Ярослав Олексійович
    Оліпер Анна Андріївна
    Бабінська Христина Русланівна
    Матвеєв Денис Михайлович
    Воляник Данило Іванович
    Урода Максим Сергійович
    Панчук Варвара Вікторівна
    Войткова Варвара Романівна
    Мальцева Кароліна Іллівна
    Захарова Аліна Олександрівна
    Юськов Михайло Вікторович
    Довгань Софія Олександрівна
    Мельничук Кіра Михайлівна
    Калєєв Максим Іванович
    Лупиніна Мілана Олександрівна
    Клепай Ельміра Віталіївна
    Гоменюк Августіна Павлівна
    Білань Марія Андріївна
    Фрізен Михайло Антонович
    Царик Злата Андріївна
    Білан Мирослав Олександрович
    Гасимова Ельміра Ровшан
    Назарчук Кіріл Миколайович
    Микитюк Марк Петрович
    Вербицький Максим Дмитрович
    Дабриян Ромео-Александер
    Ямкова Кароліна Вадимівна
    Півоваренко Дмитро Олегович
    Валентьєва Алевтина Максімівна
    Василенко Артем Денисович

    Демчук Валерія Андріївна
    2. Відповідальність за організацію виконання наказу покласти на заступника
    директора з навчально-виховної роботи Кривошей Н.В.
    3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
    Директор школи                Алла КІЯЩУК

    Поради для батьків майбутніх першокласників

     

      

     

    Сьогодні в ліцеї День цивільного захисту. Всі заходи спрямовані на навчання дітей правилам безпеки та поведінки в надзвичайних ситуаціях. Цей день дозволив школярам краще зрозуміти значення цивільного захисту та навчитися основам самозахисту. Учні  удосконалили свої теоретичні знання і практичні навички щодо дій в умовах екстремальних ситуацій, перевірили здатність грамотно і чітко діяти, щоб захистити своє здоров'я та життя.

    Дефектологи Ліцею №15 Наталія Веляник і Катерина Кривошей відзначили Всесвітній день книги цікавим заходом. «Дивовижна книга» охоче відкрила свої таємниці молодшим школярам. Діти дізнались про те, як народжується книга, про рекордсменів у світі книг, виготовили кольорових читайликів і навіть отримали маленькі… дуже маленькі подарунки - мікрокнижечки.

RSS

Як поводитися в інклюзивному класі

Як працювати з дітьми з інвалідністю, щоб не вирізняти їх у колективі? Чи доречно застосовувати однакові методи для класу, де є різні діти? Чому важливо часто звертатися до дитини на ім’я?

1. Інклюзивний, а не індивідуальний


Часто і батьки, і вчителі плутають інклюзивне навчання з індивідуальним — дитині з інвалідністю дають велике навантаження, але поза колективом. Натомість інклюзія передбачає занурення, інтеграцію дитини в середовище. А результат асистента не в тому, щоб дитина завжди його потребувала, а в тому, щоб зробити її максимально незалежною.

2. Любити, але аналізувати


Батьки часто вважають своїх дітей найкращими і не помічають за цим очевидних проблем з розвитком. У 2 роки по дитині вже помітно, чи «відстає» вона від однолітків і чи варто звертатися до лікаря. Не варто думати «а мій дід теж до 5 років не говорив» — що раніше поставити діагноз, то більше шансів допомогти в майбутньому.

3. Бути послідовними


Часто діти — і діти з інвалідністю теж — намагаються привернути увагу істериками й образами. Та якщо батьки чи вчителі щось вирішили із самого початку, не варто відступатися. Наприклад, у магазині дитина хоче іграшку, а мама чи тато відмовляють — їм не варто йти на поступки навіть тоді, коли малюк впаде на підлогу і почне плакати. Якщо батьки поступаються, дитина навчається того, що бажане можна отримати завдяки істериці. Те саме стосується дітей з інвалідністю — вони можуть запам’ятати, що достатньо поплакати, щоб досягти результату.

4. Звертатися на ім’я і хвалити


Поширена практика в школі — звертати увагу на помилки, а не на успіхи. Те саме стосується звертання на ім’я — нерідко дитину хвалять, використовуючи займенник «ти». А от коли йдеться про покарання, використовують її ім’я. Так дитина (особливо з інвалідністю) запам’ятовує, що її ім’я асоціюється лише з чимось поганим, і вважатиме за краще мовчати і нічого не робити, щоб не злити старших.

5. Мотивувати, а не наказувати


Педагоги звикли наказувати дітям, що робити — «напиши, порахуй, скажи». Та діти з іншим рівнем розвитку (наприклад, з певним розладом аутистичного спектра) не звикли реагувати на накази. Їм складно зрозуміти, чому вони щось комусь винні (як і будь-які діти — вони насправді нічого не винні). Крім того, вони не розуміють, чому неслухняністю здатні засмутити чи розізлити. Тож для них краще працює мотивація: можна ще до початку завдання домовитися з дитиною — наприклад, вона отримає іграшку. Це спрацює значно ефективніше, ніж накази чи роздратовані крики.

6. Привертати увагу дитини, а не до неї


    Якщо в класі є дитина з інвалідністю, не варто акцентувати на цьому. Важливо використовувати адекватні методи — наприклад, картки, що ілюструють розповідь вчителя, щоб привернути увагу — але застосовувати їх для всього класу. Ті самі картки можна зробити фішкою, яку будуть використовувати всі діти, адже вони загалом орієнтуються на візуальні образи. Діти з іншим рівнем розвитку можуть реагувати на звук, колір, постукування — це теж можна використати з користю для навчального процесу.
    Коли дитина робить щось інакше, ніж решта класу, не варто забороняти це решті дітей. Наприклад, якщо дівчинка з аутизмом хоче вийти з класу і навчатися на вулиці, весь клас може перейти за нею, якщо захоче. Так само із сидінням на подушках — якщо й інші діти хочуть це спробувати, не треба їм забороняти.

7. Комунікація буває різною


     Діти, які відрізняються за рівнем розвитку, не завжди можуть контролювати своє тіло й емоції — це нормально. Щоб зрозуміти, чому вони так поводяться, треба розмовляти із самими дітьми і багато читати про їхні особливості.
     Часто дітям не треба слова — вони можуть помугикати чи показати й отримати бажане. Та без цього вони не зможуть побудувати комунікацію, тож треба мотивувати дітей вчити слова і, що важливіше, застосовувати їх. Так само потрібно пояснити, що інші учні теж можуть бути цікавими й корисними. Адже діти з ментальними проблемами часто сприймають інших як перешкоду, що відбере іграшку або кричатиме.
     Так само як потребу в інших, треба напрацювати і потребу розмовляти — варто створювати позитивні емоційні ситуації, які вимагатимуть від дитини взаємодії з навколишніми.
     Вчителі часто намагаються прикрасити власну мову, та у випадку спілкування з дітьми з порушеннями розвитку це тільки шкодить. Фрази повинні бути чіткими й зрозумілими, емоції — розпізнані та названі, без зайвих забавок, але це не повинна бути розмова серйозного дорослого та безпорадної дитини.

Та головне пам’ятати, що дитина — це передусім дитина, якій потрібні любов і тепло. Педагоги — не лікарі, але вони можуть скоригувати розвиток і допомогти дитині стати частиною суспільства.

Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо: зареєструватися або ввести логін та пароль.

Додавання коментаря

Ім'я:*
E-Mail:
Коментар:
Запитання:
Яке місто є столицею Хмельницької області
Ответ:*