Школа № 15 міста Хмельницького
  • Головна


Календар

Календар свят України. Граматика української мови

Опитування

Ваші бали за три ЗНО?

Останні новини:

    Тиждень початкових класів триває…

    Сьогодні «Математичне шоу» відбулося у кожному класі. Цікаві завдання, ігри, конкурси тішили усіх без вийнятку!

    Далі буде…

     

    Тиждень початкової школи в нашому ліцеї розпочався із Дня рідної мови. Долучилися до проведення всі учні початкових класів. Діти в захваті. Рідна мова колискова наш захист, і наша зброя.

     

     

    # Мій талант - бути щасливою дитиною
    У рамках тижня поінформованості про дітей з ООП дефектологи КЗЗСО «Ліцей № 15 імені Олександра Співачука» Наталія Веляник і Катерина Кривошей провели виховний захід «Особливий погляд». Третьокласники не тільки дізналися про умови, створені у ліцеї для навчання дітей з порушеннями зору, але й самі спробували відчути, як по-особливому сприймає світ незряча людина. Впродовж заняття діти познайомились зі шрифтом Брайля, сучасними пристосуваннями для читання, письма та відтворення інформації, з побутовими приладами та настольними іграми для незрячих людей.
    Учні прийшли до висновку, що люди з порушеннями зору можуть вести повноцінне життя, бути корисними членами суспільства. А наше толерантне ставлення, допомога і розуміння цьому сприятимуть.
      


     

    Діти та вчителі Ліцею №15 імені Олександра Співачука ХМР запрошують першокласників у свою дружню родину

    Дивитись відео тут

RSS
Ліцей №15 » Соціально-психологічна служба » Соціальний педагог радить » Як правильно говорити з дітьми про інвалідність

Як правильно говорити з дітьми про інвалідність

 

1. Обирати правильні слова:

Не бійтеся слова «інвалідність». Запам’ятайте правило прийменника «з». Дитина з інвалідністю, а не інвалід. Хлопчик з аутизмом, а не аутист. Дитина з синдромом Дауна, а не даун.

2. Якщо дитина цікавиться: “чому виникає інвалідність?”

Психологи радять не заглиблюватись в пояснення причин інвалідності. Часто вона виникає як випадок, який неможливо передбачити. Тому найкраща відповідь буде простою: «Тому що так є».

Щоб краще зрозуміти, про що йдеться, наведить Олена Жупанова таку аналогію: ” Я навчаю англійській мові дітей від найменшого віку до 10 років. З школярами 1-4 класів ми починаємо вивчати граматику. Як пояснити дітям, чому дієслова третьої особи однини в англійській мають закінчення -s? Ніяк. Я ніяк це не пояснюю, тому що тут не може бути ніякого пояснення. Так просто є. Так склалось. Такі правила мови. Так склалось життя, що хлопчик має інвалідність.”

3. Бачити насамперед дитину, а не інвалідність

Бачити перш за все дитину, а не інвалідність – це не означає, що ми маємо ігнорувати її особливості. Мами таких дітей кажуть, що засмучує як надмірна увага до особливостей дитини, так і намагання зробити вигляд, що особливості не помічають (якщо вони дуже явні).

Діти одразу звертають увагу на те, що хтось відрізняється від інших. Це нормально. Вони помітять рожеве волосся, інший колір шкіри, незвичне вбрання. Але при цьому діти налаштовані не негативно, а зацікавлено. Переляк, негатив і осуд вони можуть «зчитати» з реакції дорослих.

4. Підтримувати, а не жаліти

Жити з інвалідністю – складно. Багато речей, на які ми навіть не звертаємо уваги, таким людям даються нелегко.

Але ми маємо відрізняти жалість від підтримки. Жалість робить людину, яку ми жаліємо, маленькою і беззахисною в наших очах, і в очах оточуючих. Підтримка ж – це розмова на рівних.

5. Дізнаватись більше

Речі, про які ми мало знаємо, можуть нас бентежити або лякати. Тому важливо дізнаватись більше про людей з інвалідністю.

Розкажіть дитині про те, що полегшує життя людям з інвалідністю: про інвалідні візки, шрифт Брайля, слухові апарати, собак-поводирів, мову жестів тощо. Можна навіть вивчити кілька слів мовою жестів. Покажіть написи шрифтом Брайля на упаковках ліків. На прогулянці зверніть увагу на пандуси.

 

Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо: зареєструватися або ввести логін та пароль.